Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Marsvinet ligger i Krokslätt med natursköna Safjället runt husknuten och med cykelavstånd in till Göteborg och Mölndal.

Bostadsrättsföreningen Marsvinet är en ekonomisk förening och den bildades då huset byggdes dvs 1988. Några år efter starten övergick föreningen till att vara en privat bostadsrättsförening, vilket innebär att det är vi bostadsrättsägare själva som tillsammans bestämmer över huset.

På den årliga föreningsstämman väljs en styrelse. Styrelsens uppgift är att under den kommande 12-månadersperioden se till att den tekniska förvaltningen av fastigheten och den ekonomiska förvaltningen av bostadsrättsföreningen fungerar.

Under året kan det förekomma enstaka föreningsmöten också och då är alla medlemmar i föreningen välkomna. Styrelsen informerar och svarar på frågor runt de ärenden som föranlett kallelsen. Styrelsen delar också ut skriftlig information i brevlådorna/via mail ca 2-5 ggr per år. Dessutom anslås meddelanden på anslagstavlorna i respektive entré.